Kapat

9/8 Roman Dansı // Gonca Girgin

25,00 TL 12,50 TL
  Sepete Ekle
  • Ürün Kodu978-605-5029-41-8
  • Stok DurumuStokta var
  • İndirim Oranı  %50
Yazar : Gonca Girgin

Gonca Girgin 1978’de İstanbul’da doğdu. İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Temel Bilimler bölümünü bitirdi. Etnomüzikoloji masterı ve Müzikoloji doktorası yaptı. 2006 yılında Tarihsel Müzikoloji alanında “Müziği Yazmak” isimli çalışmasını yayımladı. Master ve doktora eğitimleri süresince yöneldiği kültürel çalışmalar alanında kimlik, kültür politikaları, etnisite gibi konularda çeşitli makaleler yayımladı, uluslararası sempozyumlara katıldı. Yurtdışında Roman dansı üzerine atölye ve sahne çalışmaları yaptı, birçok konserde icracı ve yorumcu olarak yer aldı. Çalışmalarına 2005’ten beri kentleşme, kültürel kimlikler ve toplumsal sınıfların politik kullanımları ve beden politikaları konularında aktivist ve araştırmacı olarak devam etmektedir. İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Müzikoloji Bölümü’nde öğretim üyesidir ve bu alanlarda dersler vermektedir.

Yazarın sayfasına gitmek için >>> Gonca Girgin

Detay
Türü: İnceleme / Araştırma
Yayıma Hazırlayan: İlke Doğan
Kapak Tasarımı: Kolektif Tasarım
Cilt Bilgisi: Ciltsiz
Kağıt Bilgisi: Kitap Kâğıdı
Basım Tarihi: Mayıs 2015
Basım Bilgisi: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 312 s.
Kitap Boyutları:15 cm x 21,5 cm
ISBN: 978-605-5029-41-8
  • 9/8 Roman Dansı: Kültür, Kimlik, Dönüşüm ve Yeniden İnşa
    Gonca Girgin

     

    9/8 Roman Dansı Osmanlı İmparatorluğu’ndan günümüze Türkiye’deki Çingene-Roman toplulukların dönüşümünü irdeliyor. Bunu hem bireysel ve kolektif anlamlar taşıyan, hem nesne ve özne olabilen, hem de kültürel arşiv niteliğini her koşulda sürdürebilen “bedenler” ve kültürel sermaye alanı olarak kimliklerin kurulmasında, yıkılmasında ve dönüşmesinde etkin role sahip “dans” üzerinden yapıyor.

    Gonca Girgin Tohumcu müzik, televizyon, sinema endüstrisini de kapsayan ve kimlik siyaseti, yerinden etme, ötekileştirme, güçsüzleştirme, sermaye-iktidar ilişkileri, toplumsal değişim-dönüşüm, yabancılaşma, metalaşma, yeniden üretim ağları ve bunun gibi daha birçok kritik kavramdan faydalanan çalışmasında okura Çingene-Roman kimliğinin ve dönüşümünün bir panoramasını sunuyor.

     

    “Çingeneler, Çingeneliği sevenler, Çingene gibi olanlar, Çingene doğanlar sıklıkla popülist bir söylemin kaynağı olabiliyor. Çoğu zaman, ‘Keşke Çingene olsaydım,’ diyebiliyor ya da bu ve benzeri cümlelerle isterik bir öykünmeye şahit olabiliyoruz. Hangi Çingene gibi olmak istiyoruz peki? Bir moda yarışmasında kıyafet sunumu esnasında mutlaka ‘göbek attırılan’ o dolgun, egzotik, merak uyandıran, konuştuğunda komik olan Çingene gibi mi? Yoksa kentsel dönüşümle barınma hakkı elinden alınmış, kullanılmış, sahip olmadığı cümlelerle konuşturulmuş, yarınını bilmeyen Çingene gibi mi? Akademinin sadece bir malzeme ve kaynaktan ibaret gördüğü, içine girip tüm anlamlarını lime lime ettiği, zorla aydınlattığı, zorla sevdirdiği ya da nefret ettirdiği o mahallelerde mi yaşamak istiyoruz? Siyasi iktidarın demokratik açılım paketindeki tehlikeli ‘heval’lere karşı sevimli ‘şoparlar, kızanlar’ mı bizi kendine yakın hissettiren?”

Kolektif Kitap © 2019 | Bu site RGS Yazılım® E-ticaret sistemi ile hazırlanmıştır