Kapat

Fanilik Üzerine Düşünceler – Tolstoy’dan Primo Levi’ye // Victor Brombert

27,78 TL 18,06 TL
  Sepete Ekle
  • Ürün Kodu978-605-5029-48-7
  • Stok DurumuStokta var
  • İndirim Oranı  %35
Yazar : Victor Brombert

Victor Brombert 1923 yılında Berlin’de dünyaya geldi. 19. ve 20. yüzyıl Fransız edebiyatı, düşünce tarihi ve edebiyat eleştirisi alanlarında çalışan Brombert, Pascal’dan Malraux’ya geniş bir yelpazede Tolstoy, Gogol, Büchner, Sartre, Camus, Italo Svevo, Bassani ve Coetzee gibi yazarların eserleri üzerine on beşten fazla kitap ve birçok makale kaleme aldı. Halen Princeton Üniversitesi’nde karşılaştırmalı edebiyat ve Romans dilleri ve edebiyatı alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir. 

Yazarın sayfasına gitmek için >>> Victor Brombert

Detay
Türkçesi: Akın Terzi
Türü : Edebiyat / İnceleme
Yayıma Hazırlayan: Poyzan Şahiner
Son Okuma: Murat Oğurlu
Kapak Tasarımı: Deniz Akkol
Cilt Bilgisi: Ciltsiz
Kâğıt Bilgisi: Kitap Kâğıdı
Basım Tarihi: Ocak 2016
Basım Bilgisi: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 224 s.
Kitap Boyutları: 13,5 cm x 19,5 cm
ISBN: 978-605-5029-48-7
  • Fanilik Üzerine Düşünceler – Tolstoy’dan Primo Levi’ye 
    Victor Brombert

     

    Leo Tolstoy, Thomas Mann, Franz Kafka, Virginia Woolf, Albert Camus, Giorgio Bassani, J. M. Coetzee ve Primo Levi…

     

    Victor Brombert, ölümü ve faniliğimizi, çeşitli siyasi ve kültürel bağlamlar içinde sekiz büyük yazarın eserlerinde arıyor. Tolstoy ve Thomas Mann’da bireyin fanilikle mücadelesini ortaya koyarken, Bassani ve Primo Levi’de toplumsal bir felaket olarak kültürlerin ölümünü aktarıyor. Woolf ve Camus’nün anlatılarında aldatıcı bir kurtuluş vaadi olarak sunulan ölüm, Coetzee’nin sayfalarında vahşet karşısında duyulan derin bir utanç olarak işleniyor.

     

    Fanilik Üzerine Düşünceler bir edebiyat eleştirisinin ötesinde, faniliğin izlerini irdeleyerek bizi hayatta olmanın anlamıyla yüzleştiriyor.

     

    “Belki de bütün düşünce ve sanat eylemi kaynağını dolaylı olarak fanilikten alıyordur. Bu noktada bir kez daha, doğrulanması mümkün olmasa da, André Malraux’nun insanı heyecanlandıran esrarengiz sözleri geliyor akla; mağarasının taş duvarına bizon çizen ilk insan, hem kendisinin hem de bizonun fani olduğunun farkındadır, ama aynı zamanda bu ilk sanatçı, fani hayvanı tasvir etmenin bir bakıma ‘hiçliğimizi yadsımak’ anlamına geldiğini de sezmiş gibidir.”

Kolektif Kitap © 2019 | Bu site RGS Yazılım® E-ticaret sistemi ile hazırlanmıştır