Kapat

Sinemaya Giriş: Kara Film // Jennifer Fay - Justus Nieland

32,41 TL 21,07 TL
  Sepete Ekle
  • Ürün Kodu978-605-5029-33- 3
  • Stok DurumuStokta var
  • İndirim Oranı  %35
Yazar : Jennifer Fay

Jennifer Fay Michigan State Üniversitesi’nde Film Çalışmaları programının idarecisi ve İngiliz Dili Bölümü’nde doçent doktor olarak görev yapmaktadır. Fay, Theaters of Occupation: Hollywood and the Re-education of Postwar Germany (2008) kitabının yazarıdır.

Yazarın sayfasına gitmek için >>> Jennifer Fay

Detay
Türkçesi: Ali Nejat Kanıyaş
Türü: Sinema
Seri Editörü: Evrim Öncül
Yayıma Hazırlayan: İlke Doğan
Kapak Tasarımı: Deniz Akkol
Cilt Bilgisi: Ciltsiz
Kâğıt Bilgisi: Kitap Kâğıdı
Basım Tarihi: Ocak 2015
Basım Bilgisi: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 280 s.
Kitap Boyutları: 15x21,5 cm
ISBN: 978-605-5029-33- 3
  • Sinemaya Giriş: Kara Film - Sert Modernite ve Küreselleşme Kültürleri
    Jennifer Fay - Justus Nieland

     

    Genellikle Amerikan kültürüyle bağdaştırılan “kara film” aslında ortaya çıktığından beri uluslararası bir fenomendir ve biçimsel göstergeleri dünyanın karmaşık jeopolitik topolojisinde oradan oraya göç eder. Bu kitap kara filmin Avrupa sinemasıyla bağlantılarının izini sürüyor, kozmopolit edebiyat ve sinema uyarlamaları kültüründeki hareketini gözlemliyor ve İkinci Dünya Savaşı sonrasında ABD, Avrupa, Ortadoğu ve Latin Amerika’daki yükselişini inceliyor.

     

    Jennifer Fay ve Justus Nieland kara filmin sınırları nasıl aştığını, uluslararası izleyici kitlelerine nasıl hitap edebildiğini ve ekonomik buhran, savaş, işgal, ekonomik ve kültürel modernleşme, sömürgelerin bağımsızlıklarını kazanması ve göç gibi birçok evrensel fenomen eşliğinde yerel suçları ve yerel mekanların krizlerini nasıl dramatize ettiğini irdeliyorlar. Kara film ve evrensel kültür hakkındaki bu çalışma, aralarında The Maltese Falcon(1941), Nora inu (1949), Aventurera (1950), Out of the Past (1947), Ossessione(1943), La bête humaine(1938), C.I.D.(1956), The Lady from Shanghai (1947),The American Friend (1977), Chungking Express’in (1994) bulunduğu birçok film üzerinden kara filmin heterojen tarzlarını tartışmaya açarak, cazibesinden hiçbir şey kaybetmeyen bu tür hakkındaki önemli akademik tartışmaları da gözden geçiriyor.

     

     

Kolektif Kitap © 2019 | Bu site RGS Yazılım® E-ticaret sistemi ile hazırlanmıştır