Sinemaya Giriş: Bilimkurgu // Mark Bould
Sinemaya Giriş: Bilimkurgu
Mark Bould
Bilimkurgu, bilimle teknoloji arasındaki ilişkiye dair sorular soruyor; özel efektlerin anlam ve etki üretmede oynadığı role özel bir dikkat göstererek, gösteri, anlatı ve kendi kendini yansıtma kavramları arasındaki karşılıklı ilişkileri ele alıyor. Bilimkurguda rastlanan yüce, grotesk, “camp” çağrışımlarına değinerek, türün sömürgecilik, emperyalizm ve neoliberal küreselleşme söylemlerini nasıl yeniden üretip ifade ettiğine dair bir yol haritası çıkarıyor.
Mark Bould 1895’ten günümüze, aralarında Le voyage dans la lune(1902), 20,000 Leagues Under the Sea(1916), L’Atlantide(1921), King Kong(1933, 2005), Gojira(1954), Blade Runner(1982),Tetsuo(1989), G.O.R.A (2004), Sleep Dealer(2008), Avatar’ın (2009) bulunduğu pek çok film üzerinden ırk, sınıf, toplumsal cinsiyet ve cinsellik temsillerinin derinlemesine analizlerine yer vererek hem sinemaseverler hem de öğrenci ve akademisyenler için temel bir rehber sunuyor.
Mark Bould, West of England Üniversitesi, Sinema ve Edebiyat Bölümü’nde okutman ve Science Fiction Film and Television adlı kitabın yardımcı editörüdür. The Routledge Concise History of Science Fiction adlı kitabın yazarlarındandır; The Cinema of John Sayles ve Film Noir kitaplarının yazarı ve The Routledge Companion to Science Fiction, Fifty Key Figures in Science Fiction, Red Planets, Neo-noir ve Parietal Games başlıklı kitapların yardımcı editörüdür.